رایحه‌های پاییزی زنانه؛ هم‌آغوشی گرما و جذابیت

با رسیدن فصل پاییز وقت آن رسیده است که کم کم از رایحه‌ی گلی خداحافظی کنیم و به رایحه های چوبی، چرمی، ادویه‌ای و گرم خوش آمد بگوییم. عطرهای پاییزی با گرمی خود، خنکی فصل پاییز را متعادل می‌کنند و به دلیل داشتن تنوع بالا، هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند رایحه دلخواه خودش را در این فصل پیدا کند. در این مقاله از مجله اکالا، بهترین عطرهای زنانه مناسب فصل پاییز را بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

۱- نرو آسولوتو (Roberto Cavalli Nero Assoluto)

عطر نرو آسولوتو از برند ایتالیایی Roberto Cavalli سال ۲۰۱۳ تولید شد. گروه بویایی این عطر شرقی گلی با طعم گرم است. نت‌های ابتدایی با رایحه ارکیده و مرکبات ظاهر می‌شود و در ادامه جای خود را به نت‌ میانی وانیل می‌دهد و در نهایت با رایحه‌های چوبی و چوب آبنوس فضا را پر می‌کند. این عطر مناسب موقعیت‌های رسمی است.

۲- چنس تندر (Chanel Chance Tendre)

عطر چنس تندر یک عطر پاییزی با رایحه ملایم و شیرین از کشور فرانسه است که بخاطر دلنشین بودن رایحه‌اش آن را به حریر نرم و لطیف تشبیه می‌کنند. رایحه ابتدایی این عطر از گریپ فروت، به و نارنج تشکیل شده است که کم کم فضا را به سمت رایحه گل سنبل و گل یاس می‌برد و در نهایت با رایحه پایانی کهربا، مشک، گل زنبق و درخت سدر جای پای خود را محکم می‌کند. این عطر دوست داشتنی برای خانم‌هایی است که عاشق قدم زدن در باغ گل یاس هستند.

بیشتر بخوانید: ۹ عطر شیک و باکلاس با رایحه گل رز

۳- ایفوریا زنانه (Calvin Klein Euphoria for Women)

ایفوریا برند آمریکایی محصول ۲۰۰۵ است که با گروه بویایی شرقی گلی و طبع گرم مناسب روزهای پاییزی است. رایحه‌های انار، کهربا، بنفشه و چوب ماهون آن را تبدیل به یک عطر پاییزی زنانه کرده است. پخش بوی بالا و ماندگاری بلند مدت این عطر، آن را یک محصول پرفروش کرده است.

۴- ویوا لاجوسی نویر (Juicy Couture Viva La Juicy Noir)

عطر ویوا لاجوسی از برند آمریکایی Juicy Couture محصول سال ۲۰۱۳ با گروه بویایی میوه‌ای شیرین است. رایحه ابتدایی این عطر ترکیب میوه‌های جنگلی و نارنگی ماندارین است که بعد جای خود را به نت میانی با رایحه پیچ امین‌الدوله، یاس و گاردنیای یاسمنی می‌دهد. در نت پایانی ترکیب وانیل، پرالین، چوب صندل سفید، کهربا و کارامل این عطر شیرین و گرم را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند.

۵- مای وی (Giorgio Armani My Way)

یکی از جدیدترین عطرهای کمپانی Giorgio Armani عطر مای وی است که عطر محبوب نوجوانان شده است. رایحه‌های ترنج، شکوفه پرتقال، یاس، گل مریم، مشک، وانیل و سدر طبعی معتدل در این عطر به وجود آورده است که حس تازگی و سرزندگی روزهای جوانی را القا می‌کند. این عطر نرم و خامه‌ای به پخش بوی بالا شهرت دارد و ماندگاری خوبی دارد.

۶- ادوپرفیوم مون گرلن (Guerlain Mon EDP)

عطر شیرین و گرم مون گرلن محصول سال ۲۰۱۷ است و شروع دلنشینی با رایحه نیمه شیرین وانیل دارد که همراهی اسطوخودوس در کنارش حس گلی و شادابی القا می‌کند. با گذر زمان رایحه وانیل قوی‌تر می‌شود و زنبق و چوب سندل هم به آن اضافه می‌شود. در پایان رایحه وانیل، دانه تونکا و چوب صندل سفید فضا را پر می‌کند. این عطر مناسب استفاده در روز و محافل روزانه است.

بیشتر بخوانید: بهترین عطرها برای فصول سرد؛ مخصوص خانم‌ها

۷- کیرکه (Tiziana Terenzi Kirke)

عطر کیرکه محصول سال ۲۰۱۵، با رایحه چایپر میوه‌ای احساسی متفاوت در فصل پاییز به وجود می‌آورد. این عطر گرم و شیرین با نت اولیه تمشک، ماسه دریا، برگ و جوانه انگور فرنگی، گلابی و هلو در فضا پخش می‌شود تا زمانی که رایحه گل برف به میدان می‌آید و با نت پایانی گل آفتاب پرست، وانیل، چوب صندل سفید، مشک و نعناع هندی فضا را پر می‌کند. ماندگاری این عطر بسیار طولانی مدت است و پراکندگی بسیار خوبی دارد.

۸- هالو کوئین (Fragrance World Hallo Queen)

عطر هالو کوئین یک عطر کلاسیک برای بانوان سحرآمیز است. رایحه نرم و لطیفی از بنفشه، لیمو سبز و موز آن را تبدیل به یک عطر رومانتیک کرده است. نت‌های میانی با رایحه مگنولیا، گل مریم و گل بنفشه به همراه فلفل ظاهر می‌شوند و در نهایت به رایحه گرم و تلخ همراه چوب صندل، وانیل، بخور خوشبو و مر ختم می‌شود. رایحه غالب این عطر گل بنفشه است و به دلیل داشتن ظاهر بسیار شیک، مناسب هدیه دادن است.

 

در کنار داشتن یک استایل پاییزی شیک، انتخاب عطر مناسب فصل با رایحه گرم جذابیت را دو چندان می‌کند. در این مقاله از مجله اکالا، ۸ عطر محبوب مناسب فصل پاییز را معرفی کردیم. به یاد داشته باشید که عطرهای گرم ماندگاری بالایی دارند، بنابراین باید در استفاده از آنها تعادل را رعایت کنید.

 

 

 

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید