راهنمای نهایی خرید آبمیوه‌گیری؛ نکات طلایی که باید بدانید!

آبمیوه گیری یکی از ضروری‌ترین لوازم برقی موجود در خانه است که به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، میوه‌های مختلف را آب بگیرید و بدنتان را ویتامینه کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با راهنمای خرید آبمیوه گیری خانگی اشاره شده است.

نکاتی که باید برای خرید آبمیوه گیری خانگی بدانید

اگر قصد خرید یک آبمیوه گیری جدید را دارید، بهتر است قبل از خرید ابتدا به چند نکته مهم دقت کنید. در ادامه این بخش به راهنمای خرید آبمیوه گیری خانگی به طور کامل اشاره شده است.

۱- به کاربرد دستگاه دقت کنید

اولین نکته‌ای که باید در زمان خرید آبمیوه گیری به آن دقت کنید، کارایی دستگاه است. برخی از دستگاه‌ها تنها برای تهیه آب پرتقال طراحی شده‌اند و برخی دیگر با تعویض برخی از قسمت‌های دستگاه قابلیت‌های بیشتری برای تهیه آبمیوه خانگی دارند. در زمان تهیه آبمیوه گیری باید با توجه به نیازی که دارید، به دنبال یک محصول با کارایی مناسب باشید.

۲- به برند آبمیوه گیری دقت کنید

اگر برای خرید آبمیوه گیری به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید، با برندهای مختلفی روبه رو می‌شوید که اسم برخی از آن‌ها حتی به گوشتان نیز نخورده است. برای خرید آبمیوه گیری سعی کنید از برندهای شناخته شده و مطمئن خریداری کنید. برخی از برندهای چینی و نامعتبر موجود در بازار کیفیت مناسبی ندارند و خرید از این برندها می‌تواند ریسکی باشد.

۳- به گنجایش دستگاه توجه کنید

آبمیوه گیری‌ها معمولا در سایزها و گنجایش‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما باید با توجه به نیاز خودتان از یک دستگاه با گنجایش مناسب استفاده کنید. به طور معمول گنجایش دستگاه روی ابعاد آن نیز موثر است.

اگر تعداد اعضای خانواده‌تان زیاد است و دوست دارید در کوتاه‌ترین زمان، مقدار بیشتری آبمیوه طبیعی تهیه کنید، بهتر است از دستگاه‌هایی که گنجایش بیشتری دارند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گاز رومیزی

۴- دستگاهی تهیه کنید که آب سبزیجات را می‌گیرد

برخی از آبمیوه گیری‌ها قابلیت تهیه آب سبزیجات را نیز دارند. از آن جایی که ممکن است گاهی هوس آب کرفس یا آب هویج کنید، حتما آبمیوه ای تهیه کنید که به راحتی بتوانید با آن آب سبزیجات تازه تهیه کنید. مجهز بودن دستگاه به این کارایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید آب انواع میوه و سبزیجات مختلف را در خانه تهیه کنید.

۵- به سرعت و توان دستگاه دقت کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به عنوان راهنمای خرید آبمیوه گیری خانگی بدانید، توجه به سرعت و توان موتور دستگاه است. هر چقدر دستگاهی که تهیه می‌کنید، موتور قوی‌تری داشته باشد، آبمیوه شما سریع‌تر و در مدت زمان کوتاه‌تری آماده می‌شود. سعی کنید یک دستگاه با قدرت بالا تهیه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان چند لیوان آبمیوه طبیعی تهیه کنید.

قدرت موتور اغلب آبمیوه گیری‌های خانگی بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ وات است. هر چقدر توان مصرفی دستگاه بیشتر باشد، آبمیوه شما سریع‌تر آماده می‌شود و مصرف برق دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. به علاوه هر چقدر قدرت دستگاه بیشتر باشد، میوه‌های سفت، بهتر آبگیری می‌شوند.

۶- به سر و صدای آبمیوه گیری توجه کنید

برخی از آبمیوه گیری‌ها سر و صدای زیادی از خود تولید می‌کنند و این صداها می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد. بعضی از آبمیوه گیری‌های مدل جدید مجهز به سیستم پیشرفته‌ای هستند و با کمترین صدا، آبمیوه شما را آماده می‌کنند. این آبمیوه گیری‌ها ممکن است کمی گران‌تر از سایر آبمیوه گیری‌ها باشند، بنابراین حتما در زمان خرید به این مسئله نیز دقت کنید.

۷- به قیمت دستگاه دقت کنید

کارایی، برند، گنجایش و قابلیت‌های یک آبمیوه گیری، فاکتورهایی هستند که همگی روی قیمت دستگاه تاثیر دارند. در زمان خرید آبمیوه گیری سعی کنید، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشتری کارایی و مناسب‌ترین قیمت را دارد و با بودجه شما سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین جاروبرقی را انتخاب کنید؛ راهنمای خرید جامع

۸- به جنس تیغه و بدنه توجه کنید

جنس تیغه و بدنه دستگاه از مهم‌ترین فاکتورهایی است که نه تنها روی کیفیت آبگیری میوه‌ها، بلکه روی دوام دستگاه نیز موثر است. آبمیوه گیری‌هایی که جنس بدنه آن‌ها استیل است معمولا دوام بیشتری نسبت به آبمیوه گیری‌های پلاستیکی دارند. اما احتمال ایجاد خش روی بدنه این آبمیوه گیری‌ها وجود دارد.

آبمیوه گیری‌هایی که بدنه آن‌ها آلومینیوم است، معمولا دوام بالایی دارند و کمتر در معرض خش و خط قرار می‌گیرند. به علاوه وزن این آبمیوه گیری‌ها نسبت به آبمیوه گیری‌های استیل کمتر است و از همین رو حمل و انتقال آن‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود.

برای تهیه تیغه انواع آبمیوه گیری نیز از تیغه‌هایی از جنس استیل، سرامیک، پلاستیک، فولاد یا تیتانیوم استفاده می‌شود. هر چقدر تیغه دستگاه قوی‌تر و محکم‌تر باشد، سرعت و کارایی دستگاه شما بیشتر می‌شوند و استحکام بیشتری خواهد داشت.

۹- به اندازه دهانه ورودی آبمیوه گیری دقت کنید

یک نکته مهم که خیلی از افراد در زمان خرید آبمیوه گیری به آن توجه نمی‌کنند، اندازه دهانه ورودی دستگاه است. برخی از آبمیوه گیری‌ها دهانه کوچکی دارند و برای تهیه آبمیوه ابتدا باید میوه را به طور کامل خرد کنید. برای راحتی کار سعی کنید آبمیوه گیری‌هایی را تهیه کنید که دهانه بزرگ‌تری دارند.

۱۰- به لرزش دستگاه توجه کنید

روی قسمت پایین برخی از آبمیوه گیری‌ها پایه‌های ضد لغزش وجود دارد که از سر و صدای اضافی و تکان خوردن شدید دستگاه در زمان تهیه آبمیوه جلوگیری می‌کند. در زمان خرید این دستگاه حتما به سراغ مدل‌هایی بوید که دارای پایه ضد لغزش هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لوستر آشپزخانه

۱۱- به نوع مخزن تفاله دستگاه توجه کنید

مخزن تفاله برخی از آبمیوه گیری‌ها در قسمت بیرونی دستگاه وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را جدا کنید و بعد از خارج کردن تفاله‌ها به کار خود ادامه دهید. اما برخی از آبمیوه گیری‌ها دارای مخزن داخلی هستند و در این شرایط باید دستگاه را به طور کامل باز کنید و بعد از شستشوی کامل آن دوباره ادامه کار را انجام دهید.

نکته دیگری که باید در مورد مخزن تفاله آبمیوه گیری بدانید این است که جنس این بخش از دستگاه روی کارایی و ماندگاری آن نقش مهمی دارد. معمولا مخازن پلاستیکی سبک‌تر هستند و شستشوی راحت‌تری دارند، اما اگر مخزن دستگاه استیل باشد، دوام و مقاومت دستگاه بیشتر خواهد بود.

۱۲- به امکانات جانبی دستگاه دقت کنید

به عنوان راهنمای خرید آبمیوه گیری باید بدانید که برخی از آبمیوه گیری‌ها به امکانات خاصی مجهز هستند که کار شما را راحت‌تر می‌کنند. جلوگیری از سیستم ضد چکه دستگاه، محافظ حرارتی دستگاه که در زمان داغ شدن آن، دستگاه را خاموش می‌کند.

صافی قابل تعویض و تمیز کننده خودکار از امکاناتی هستند که روی برخی از آبمیوه گیری‌ها وجود دارند. بهتر است در زمان خرید دستگاه به این امکانات نیز توجه کنید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۲ مورد از نکات مهم به عنوان راهنمای خرید آبمیوه گیری خانگی اشاره شد. به خاطر داشته باشید که کارایی و کیفیت دستگاهی که تهیه می‌کنید اهمیت بیشتری نسبت به ظاهر آن دارد و به شما کمک می‌کند تا سالیان سال بدون مشکل از آبمیوه طبیعی خانگی استفاده کنید و لذت ببرید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید