ترفندهایی برای داشتن چهره‌ای جوان‌تر: رازهای استفاده صحیح از کانسیلر

کانسیلر یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی است که به شما کمک می‌کند، راحت‌تر عیب‌های پوستی خود را بپوشانید و پوستی جوان‌تر و زیباتر داشته باشید. اما چگونه از کانسیلر برای جوان‌تر شدن استفاده کنیم؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش درست زدن کانسیلر آشنا شوید.

نحوه استفاده از کانسیلر برای جوانسازی پوست

استفاده از کانسیلر تاثیر شگفت انگیزی بر آرایش صورت دارد و به یکنواخت شدن رنگ پوست و همچنین جوان‌تر به نظر رسیدن شما کمک می‌کند. به طور کلی می‌توانید از کانسیلر برای کمرنگ کردن لکه‌های پوستی، محو کردن سیاهی دور چشم و تیرگی‌های پوست استفاده کنید.

این محصول هم به صورت مایع و هم به صورت استیکی، کرمی و مدادی تولید می‌شود و معمولا هر یک از انواع آن بافت و کاربرد متفاوتی دارند.

نکته مهمی که باید در مورد استفاده از کانسیلر بدانید این است که استفاده نادرست از کانسیلر و انتخاب رنگ نامناسب آن موجب می‌شود تا رنگ پوست شما مصنوعی و حتی چروکیده‌تر به نظر برسد.

در ادامه این بخش می‌توانید با روش درست زدن کانسیلر برای جوانسازی پوست آشنا شوید.

۱- پوستتان را بشویید

برای جوانسازی پوست، قبل از کانسیلر زدن باید پوست صورتتان را به طور کامل بشویید و تمیز کنید. برای این کار بهتر است از یک شوینده ملایم و فومی استفاده کنید. سپس پوستتان را با یک حوله تمیز خشک کنید و به سراغ پوشاندن چروک‌های زیر چشم و محو کردن لکه‌های پوستی بروید.

۲- کانسیلر مناسب استفاده کنید

نکته مهمی که باید در مورد استفاده از کانسیلر برای جوانسازی پوست بدانید این است که کانسیلرهایی که بافت خشکی دارند برای جوانسازی گزینه مناسبی نیستند و ممکن است چروک‌های پوستی را بیشتر نشان دهند و موجب پوسته پوسته شدن پوست شما شوند.

برای جوانسازی پوست بهتر است از کانسیلرهای حاوی ویتامین و مواد مغذی استفاده کنید. معمولا کانسیلرهای مایع گزینه بهتری برای جوانسازی هستند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای آرایش چشم گود که باید بدانید

۳- پوست را آبرسانی کنید

حتما شما هم متوجه شده‌اید که استفاده از کانسیلر روی پوست زیر چشم برخی از افراد، نه تنها پوشش مناسبی به آن نمی‌دهد، بلکه موجب برجسته شدن چروک زیر چشم نیز می‌شود.

برای جلوگیری از بروز این مشکل باید قبل از استفاده از کانسیلر از یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده متناسب با پوست خودتان استفاده کنید. بهتر است از کرم آبرسان دور چشم برای قسمت پوست حساس دور چشم استفاده کنید. این کار به زیرسازی بهتر پوست کمک می‌کند و مانع چروکیده و خشک شدن پوست شما می‌شود.

۴- از پرایمر زیر چشم استفاده کنید

اگر مقدار چروک‌های زیر چشم شما زیاد است یا به دنبال راهی برای پوشش کامل چروک‌های زیر چشم هستید، بهتر است از پرایمر زیر چشم استفاده کنید.

معمولا برای استفاده روزمره از پرایمر استفاده نمی‌شود، اما برای آرایش حرفه‌ای و زمانی که دوست دارید چروک‌ها به طور کامل محو شوند، لازم است قبل از کانسیلر زدن، مقداری پرایمر روی پوست بزنید.

در این روش باید مقدار کمی پرایمر مخصوص زیر چشم را روی پوست بمالید و خوب پخش کنید. سپس صبر کنید تا زیرسازی پوست کامل شود.

۵- از کانسیلر استفاده کنید

مهم‌ترین کارایی کانسیلر پوشاندن سیاهی و چروک‌های دور چشم است، اما نحوه استفاده از کانسیلر برای دور چشم تاثیر زیادی بر نتیجه کار خواهد داشت. برای این کار باید کانسیلر مورد نظرتان را روی پوست زیر چشم بزنید.

به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد از کانسیلر موجب غیرطبیعی به نظر رسیدن پوست شما می‌شود. در ادامه با یک براش آرایشی یا اسفنج نرم کانسیلر را روی پوستتان پخش کنید. برای پخش کردن کانسیلر سعی کنید از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید و به هیچ عنوان آن را روی پوست نکشید.

۶- از پودر فیکساتور استفاده کنید

برای این که چروک زیر چشم پس از استفاده از کانسیلر برجسته نشوند، می‌توانید مقدار کمی پودر فیکساتور یا پودر بیک را روی پوست بزنید و بعد از چند دقیقه با یک براش پودر اضافه را بتکانید. با این راهکار چروک‌های زیر چشم به طور کامل محو می‌شوند و پوست شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: فید کردن آرایش چگونه انجام می‌شود؟

۷- از کانسیلر برای پوشاندن لک‌های پوستی استفاده کنید

بعد از تکمیل آرایش زیر چشم، باید از کانسیلر برای پوشاندن جای زخم و لکه‌های تیره روی پوست استفاده کنید. برای این کار باید مقدار کمی کانسیلر را روی لک‌ها بمالید و سپس با کمک اسفنج یا براش آرایشی آن را محو کنید.

به خاطر داشته باشید که برای پوشاندن لکه‌های قرمز روی پوست بهتر است از کانسیلر یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست یا کانسیلر سبز استفاده کنید. بهتر است کانسیلر مورد نظر شما فاقد چربی باشد.

هر یک از رنگ‌های کانسیلر کارایی مختلفی دارند. کانسیلر زرد برای پوست‌های روشن و پوشاندن تیرگی‌های پوست مناسب است. برای پوشش دادن نقاط قرمز روی پوست بهتر است از کانسیلر سبز استفاده کنید.

کانسیلر عسلی یا صورتی برای پوست‌های رنگ پریده و بی‌حال گزینه مناسبی است و کانسیلر هلویی برای پوست‌های تیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکاتی که باید در مورد کانسیلر زدن برای جوانسازی پوست بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد کانسیلر زدن برای جوانسازی پوست اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اگر از کانسیلر رنگی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را قبل از کرم پودر روی پوست بزنید تا بعد با کرم پودر پوشانده شود. اما برای استفاده از کانسیلرهای معمولی، بهتر است ابتدا از کرم پودر و بعد از کانسیلر استفاده کنید.بهتر است از کانسیلرهایی که با رنگ پوست شما همخوانی بیشتری دارند استفاده کنید. به هیچ عنوان از کانسیلرهایی که چندین درجه روشن‌تر از رنگ پوست هستند برای زیر چشم استفاده نکنید. زیرا این کار موجب می‌شود چشم‌های شما گود و چروکیده به نظر برسند. بهترین رنگ کانسیلر رنگی است که یک تا ۲ درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد.می‌توانید از کانسیلر برای محو کردن لکه‌ها و تیرگی‌های پوست استفاده کنید.کانسیلرهای مایع از محبوب‌ترین انواع کانسیلرها هستند که به خاطر بافت نرمی که دارند، برای از بین بردن چروک‌های سطحی زیر چشم گزینه مناسب‌تری هستند.از کانسیلرهای استیکی به منظور رفع تیرگی‌های پوستی و پوشاندن منافذ باز پوست استفاده می‌شود. کانسیلرهای کرمی نیز معمولا پوشش دهی بالایی دارند و برای پخش کردن آن‌ها باید از اسفنج مرطوب استفاده شود.برای تثبیت کانسیلر روی پوست می‌توانید از اسفنج مخصوص یا براش استفاده کنید.به هیچ عنوان کانسیلر را به صورت دایره‌ای یا خطی زیر چشم نکشید. برای استفاده از کانسیلر بهتر است یک مثلث زیر چشم بکشید و بعد آن را پخش کنید.کانسیلرهای چرب و غلیظ چروک‌های زیر چشم را بیشتر و عمیق‌تر نشان می‌دهند.اگر پوست خشکی دارید یا کانسیلر به خوبی روی پوست شما پخش نمی‌شود، بهتر است اسفنج آرایشی را کمی نمناک کنید و بعد کانسیلر را راحت‌تر پخش کنید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به این سوال که چگونه از کانسیلر برای جوان‌تر شدن استفاده کنیم، پاسخ دادیم و روش درست زدن کانسیلر را یاد گرفتیم.

به خاطر داشته باشید که اگر از کانسیلر به روش درستی استفاده کنید، نیازی به استفاده از کرم پودرهای سنگین و آرایش زیاد روی پوست نیست و می‌توانید به راحتی از پوستی طبیعی، زیبا و بدون لک و چروک‌های برجسته، لذت ببرید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید