آموزش تهیه دیپ خوشمزه بادمجان کبابی و سیر؛ پیش‌غذایی سریع و ساده!

دیپ بادمجان کبابی و سیر یکی از دیپ‌های بسیار محبوب و خوشمزه‌ای است که می‌توانید آن را به راحتی با چند قلم مواد اولیه ساده در خانه تهیه کنید. از این دیپ در کنار انواع غذاها می‌توانید استفاده کنید. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه دیپ بادمجان با سیر را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه دیپ بادمجان کبابی و سیر

مواد لازم جهت تهیه دیپ بادمجان کبابی و سیر به شرح زیر است:

سیر۳ حبهبادمجان۳ عددروغن زیتون۲ قاشق غذاخوریآبلیمو۱ قاشق چای‌خوریماست یونانی۲ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمجعفری یا گشنیز برای تزیینبه مقدار دلخواه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه دیپ بادمجان کبابی و سیر

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این دیپ ۲۵-۳۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این دیپ جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این دیپ در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده‌سازی بادمجان‌ها

بادمجان‌ها را ابتدا بشویید و خشک کنید.

بادمجان‌ها را مستقیماً روی شعله گاز یا داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. اگر از شعله گاز استفاده می‌کنید، هر چند دقیقه بادمجان‌ها را بچرخانید تا تمام سطوح آن‌ها به طور یکنواخت کبابی شوند.

این کار حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. اگر از فر استفاده می‌کنید، بهتر است هر ۱۰ دقیقه یکبار بادمجان‌ها را بچرخانید تا پوست آن‌ها به طور کامل برشته شود.

بادمجان‌ها زمانی آماده‌اند که پوست آن‌ها کاملاً سوخته و گوشتشان نرم شده باشد.

بادمجان باید کاملاً نرم و گوشتی شود. مراقب باشید تا زیاد برشته نشود که گوشت آن خشک و سفت شود.

وقتی بادمجان‌ها کمی خنک شدند، پوستشان را به آرامی جدا کنید. اگر بخشی از پوست به گوشت بادمجان چسبیده باشد، می‌توانید با استفاده از قاشق یا چاقوی تیز آن را بردارید.

توجه کنید که بخشی از پوست سوخته به گوشت نچسبد، چرا که ممکن است طعم تلخی ایجاد کند.

مرحله دوم: آماده‌سازی سیر

حبه‌های سیر را بشویید و پوست بگیرید. برای جلوگیری از ایجاد طعم تلخ، بهتر است سیر را خیلی ریز کنید. شما می‌توانید از رنده ریز یا پرس سیر استفاده کنید.

اگر طعم سیر خام برایتان قوی است، می‌توانید سیر را به همراه بادمجان کبابی کنید تا عطر و طعم آن ملایم‌تر شود.

اگر از سیر کبابی استفاده می‌کنید، حتماً از زمان کم‌تری برای پخت آن استفاده کنید.

سیر زود می‌سوزد و طعم تلخی پیدا می‌کند، بنابراین آن را تنها به مدت ۵ تا ۷ دقیقه کبابی کنید.

مرحله سوم: ترکیب بادمجان و سیر

بادمجان‌های پوست گرفته و سیر را در یک کاسه بزرگ بریزید و با چنگال یا غذاساز به آرامی له کنید.

اگر از غذاساز استفاده می‌کنید، حواستان باشد که بیش از حد بادمجان‌ها را مخلوط نکنید، زیرا ممکن است بافت آن بیش از حد نرم و شل شود. ترکیب باید کمی دانه‌دار و بافت‌دار باقی بماند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دیپ فلفل دلمه‌ای با گردو و رب انار

مرحله چهارم: اضافه کردن روغن زیتون و ماست

روغن زیتون و آب‌لیمو را به مخلوط بادمجان و سیر اضافه کنید.

اگر دوست دارید دیپ شما کمی کرمی‌تر باشد، می‌توانید دو قاشق غذاخوری ماست یونانی هم اضافه کنید. این ماست به دیپ بافتی نرم و طعم دلپذیر می‌دهد.

توجه داشته باشید که اضافه کردن ماست اختیاری است. اگر می‌خواهید دیپ طعمی سنتی‌تر داشته باشد، می‌توانید ماست را حذف کنید. همچنین میزان آب‌لیمو را بر اساس ذائقه خود تنظیم کنید.

مرحله پنجم: افزودن نمک و فلفل

به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه را به دیپ اضافه کنید و سپس با چنگال یا قاشق مخلوط را هم بزنید.

حتماً دیپ را بچشید تا مطمئن شوید طعم آن مطابق میل شما است.

فلفل سیاه طعم دلپذیری به دیپ اضافه می‌کند، اما می‌توانید از پاپریکا یا فلفل قرمز نیز برای ایجاد طعمی تندتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه متبل بادمجان با ارده (غذای لبنانی)

مرحله ششم: تزیین و سرو

دیپ را در یک کاسه سرو بریزید و روی آن با سبزیجاتی مانند جعفری خرد شده یا گشنیز تزئین کنید.

برای جذابیت بیشتر می‌توانید چند قطره روغن زیتون روی دیپ بریزید. دیپ بادمجان و سیر شما آماده سرو است.

دیپ را می‌توانید با نان تازه، چیپس، نان پیتا یا حتی سبزیجات تازه مثل هویج و خیار سرو کنید. این دیپ هم در مهمانی‌ها و هم به عنوان یک میان‌وعده سالم و خوشمزه بسیار محبوب است.

امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی اکالا مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز بتوانید با استفاده از روش فوق این دیپ جذاب را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید.

اگر شما در تهیه این دیپ از ترفندهای دیگری استفاده می‌کنید که موجب بهتر شدن طعم آن می‌شود خوشحال می‌شویم که آن فوت و فن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید