پورشه 911 GT3 مدل 2025 با طراحی جدید و موتور پرقدرت 502 اسب بخاری وارد میدان شد!

پورشه 911 GT3 مدل 2025 رسماً معرفی شد. خودرو اسپرت آلمانی 911 جی تی 3 حالا از المان‌های تازه در طراحی و ارتقای فنی برخوردار شده است.

پورشه تصمیم به اعمال تغییرات ظاهری و همچنین فنی در خودرو اسپرت نامدار خود گرفته است. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که این خودروساز آلمانی به‌تازگی از پورشه 911 جی تی 3 مدل 2025 با المان‌های جدید در طراحی نمای بیرونی و اصلاحات فنی رونمایی کرد. البته این‌ها فقط بخشی از تغییرات صورت گرفته در این خودرو هستند.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی مدل جدید پورشه 911 جی تی 3

به رسم همیشگی پورشه، تغییرات طراحی این خودرو به‌شدت ظریف هستند؛ به طوری که شاید در نگاه اول به چشم نیایند. در ناحیه جلو یک اسپویلر جدید به کار رفته و زیر بدنه باله‌هایی جهت افزایش نیرو رو به پایین یا داون‌فورس قرار گرفته است.

از آنجا که پورشه کل چراغ‌ها در یک واحد جا داده است، دیگر اثری از نوار ال‌ای‌دی سپر نیست. در نتیجه همین، فضایی برای نصب ورودی‌های بزرگ‌تر فراهم شده است. همچنین چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو بازطراحی شده‌اند و امکان سفارش آن‌ها با تریم سفیدرنگ وجود دارد.

در ناحیه عقب هم دیفیوزر، ورودی‌ها و درب عقب به‌روزسانی شده به چشم می‌خورند و در طراحی گوشه‌های بال عقب بازنگری صورت گرفته است.

مشخصات فنی پورشه 911 GT3 مدل 2025

پورشه 911 جی تی 3 مدل 2025 همچنان از یک پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر تخت تنفس طبیعی پشت محور عقب بهره می‌گیرد. مهندسان پورشه با به‌کارگیری دو فیلتر ذرات و چهار کاتالیست، این موتور را سازگارتر با قوانین و مقررات موجود در زمینه آلایندگی‌ها کرده‌اند.

این موتور کماکان 502 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما گشتاور آن از 469 نیوتن متر به 448 نیوتن متر کاهش پیدا کرده است. پورشه خروجی موتور را با پیاده‌سازی طراحی میل بادامک یکسان با جی تی 3 آر اس و سرسیلندرهای بازنگری شده دست‌نخورده نگه داشته است. البته به نظر نمی‌رسد توان این خودرو اسپرت آلمانی تحت تاثیر قرار گرفته باشد؛ چراکه این موتور همچنان تا 9 هزار دور بر دقیقه می‌چرخد.

انتقال نیرو محرکه پورشه 911 GT3 بر عهده یک گیربکس دستی 6 سرعته یا اتوماتیک 7 سرعته پی‌دی‌کی قرار می‌گیرد. ضریب دیفرانسیل هم که 8 درصد کوتاه‌تر از قبل شده است، امکان شتاب‌گیری سریع‌تر را فراهم می‌کند. نسخه اتوماتیک GT3 می‌تواند ظرف 3.2 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سقف سرعت آن به 310 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه دستی که حداکثر سرعت حدود 315 کیلومتر بر ساعتی دارد، طی 3.7 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.

پکیج Weissach که پیش‌تر در انحصار جی تی 3 آر اس قرار داشت، حالا برای جی تی 3 مدل 2025 هم ارائه می‌شود. به‌واسطه این پکیج، اجزایی مثل آنتی رول بار و میله‌های رابط برای کاهش وزن به جنس پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن در می‌آیند. مواد مذکور در سقف، دستگیره‌های درب، آینه‌های بغل و بال عقب هم به کار گرفته می‌شود. از ویژگی‌های دیگر این پکیج باید به روکش جیر Race-Tex در بخش بالایی داشبورد استفاده کرد.

کابین نسخه جدید 911 GT3

پورشه صندلی‌های باکت سبک‌وزن جدید به‌همراه ایربگس قفسه سینه را برای 911 جی تی 3 مدل 2025 در نظر گرفته است. این صندلی‌ها همچنین قابل تنظیم به‌صورت برقی هستند و از گرمکن برخوردارند. به‌جز این، جهت رانندگی در پیست با کلاه ایمنی، امکان برداشتن بخشی از پشت سری وجود دارد. صندلی‌های پلاستیکی-فیبرکربنی و صندلی‌های اسپرت با قابلیت تنظیم برقی 18 جهته هم در قالب آپشن در اختیار مشتیان قرار می‌گیرند.

پورشه 911 کررا با این‌که قیمت پایین‌تری از نسخه GT3 دارد، از استارت دکمه‌ای برخوردار شده است؛ ولی GT3 همچنان با سوئیچ چرخان عرضه می‌شود. صفحه آمپر تمام دیجیتال این خودرو هم حالتی تحت عنوان «ترک اسکرین» (Track Screen) دارد که در صورت فعال‌سازی آن، فقط اطلاعات ضروری و زمان ایده‌آل برای تغییر دنده را نمایش می‌دهد.

نسخه تورینگ خودرو جدید پورشه

پورشه همچنین مدل 2025 خودرو 911 جی تی 3 تورینگ را معرفی کرد. این نسخه به‌جای بال عقب ثابت قبلی، از یک اسپویلر فعال با فلاپ Gurney بهره می‌برد؛ رویکردی که باعث مرتب‌تر شدن ظاهر این خودرو شده است.

در زمینه کابین باید اشاره کرد که گزینه‌های تریم چرمی بیشتر نصیب مشتریان شده و سفارش صندلی عقب امکان‌پذیر شده است. صندلی‌های باکت این نسخه هم برای دسترسی راحت‌تر به صندلی‌های عقب قابلیت تا شدن دارند.

تاریخ عرضه و قیمت پورشه 911 GT3 مدل 2025

پورشه 911 GT3 مدل 2025 در انتهای سال جاری میلادی به فروش گذاشته می‌شود و در تابستان سال آینده میلادی به نمایندگی‌های این خودروساز آلمانی راه پیدا خواهد کرد. این خودرو 224 هزار و 495 دلار قیمت‌گذاری شده است؛ حدود 40 هزار دلار بیشتر از قیمت پایه مدل 2024.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید