رازهای پنهان شخصیت شناسی: چگونه با دیدن دستخط چهره‌ی درونی فرد را بشناسید؟

تعجب آور نیست که شما می‌توانید بر اساس آنچه دیگران می‌نویسند، چیزهای زیادی در مورد آنها یاد بگیرید. با این حال، آیا می‌دانستید که بر اساس نحوه نوشتن آنها نیز می‌توانید به همان اندازه درباره آنها اطلاعات کسب کنید؟ در واقع، دست خط یک شخص می‌تواند نگاهی عمیق به شخصیت او ارائه دهد. با انجام تجزیه و تحلیل دست خط با متن نوشته شده خود، می‌توانید بینش بیشتری در مورد شخصیت خود و نحوه نمایش آن در نوشته خود به دست آورید. در این مقاله از اُکالا بلاگ می خواهیم این راهنمای گام به گام و جامع روانشناسی و تحلیل دست خط را باهم بخوانیم.

گرافولوژی مطالعه دست خط است.

تجزیه و تحلیل دست خط مورد استفاده در گرافولوژی اغلب به عنوان ابزاری برای تعیین اینکه شخص چگونه است استفاده می‌شود. گراف شناسان حرفه‌ای و تحلیلگران دست خط معتقدند که دست خط می‌تواند دریچه‌ای به ذهن نویسنده باشد و نمایه روانی و ویژگی‌های دیگری مانند:

سبک شخصیتسطح هوشسبک تفکر شناختیاستعدادهای طبیعی یا آموخته شده (مانند موسیقی، هنر، حل مسئله، مهارت های بین فردی و غیره)سبک دلبستگیانگیزه‌های ناخودآگاه (مانند احساس گناه، خوشایند مردم، تکانشگری، پرخاشگری، سرکوب و غیره) ارائه دهد.روانشناسی دست خط یک تکنیک در نظر گرفته می‌شود، نه یک علم اصیل.

آنچه دست خط شما درباره شخصیت شما می گوید.

حروف بزرگ نشان دهنده برون‌گرایی است، در حالی که حروف کوچک نشان دهنده خجالتی بودن هستند.فاصله زیاد به استقلال اشاره دارد، در حالی که نویسندگانی که با فاصله کم می‌نویسند، از تنهایی بیزارند.نوشتن در حاشیه چپ حاکی از نوستالژی است، در حالی که نویسندگان حاشیه راست از آینده می‌ترسند.حروف دورانی و گرد نشان دهنده خودانگیختگی هستند، در حالی که حروف نوک تیز نشان دهنده شک و تردید هستند.حروف متمایل به راست نشان دهنده نگرش باز هستند، در حالی که مایل به سمت چپ نشان دهنده خجالتی بودن است.فشار سنگین نشان دهنده انرژی زیاد است، در حالی که نویسندگان سبک دلپذیرتر هستند.

اندازه حروف را تجزیه و تحلیل کنید.

حروف درشت: ممکن است اهل معاشرت، با برخوردی دوستانه باشید و از بودن در مرکز توجه لذت ببرید. با این حال، همچنین می‌تواند نشان دهنده اعتماد به نفس کاذب و تمایل به چیزی باشید که نیستید.حروف متوسط: احتمالاً به خوبی تنظیم شده و سازگار هستید. شما در یک حد وسط خوب بین دو وضعیت افراط و تفریط را انتخاب می‌کنید.حروف کوچک: ممکن است خجالتی‌تر و ترسو تر باشید. حروف کوچک همچنین می‌تواند نشان دهنده دقت و تمرکز شدید باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت انگیزه درونی و بیرونی: چگونه انگیزه درونی خود را افزایش دهیم؟

ببینید که حروف گرد، نوک تیز یا متصل هستند.

شکل کلی حروف نوشته شده می‌تواند چیزهای زیادی را در مورد روابط بین فردی شما و رویکرد کلی شما به جهان نشان دهد. مهم ترین ویژگی‌هایی که باید به دنبال آنها بود، حروف گرد، حلقه دار، حروف نوک تیز، زاویه دار و حروفی است که همگی به یکدیگر متصل هستند.

حروف گرد: ممکن است با تخیل بهتر ، خلاق‌تر و هنرمندانه‌تر باشید.حروف نوک تیز: شما احتمالاً به رفتارهای محکم، پرخاشگری و هوش تمایل دارید.حروف به هم پیوسته: شما به زندگی منظم و روشمند برخورد می‌کنید.

به فاصله بین کلمات، حروف و خطوط نگاه کنید.

به همان اندازه که نوشته روی صفحه مهم است، فضای خالی بین هر قطعه از متن نوشته شده است. فاصله بین کلمات و همچنین فاصله بین هر خط متوالی را بررسی کنید.

فاصله زیاد بین کلمات و حروف: احتمالاً از استقلال و فضاهای باز لذت می برید. ممکن است از زمان زیادی بودن در جمع خوشتان نیاید و برای آزادی ارزش زیادی قائل شوید.فاصله کم بین کلمات و حروف: ممکن است از تنهایی خوشتان نیاید و تا حد امکان در کنار دیگران باشید. ممکن است برای احترام به “حباب” فضای شخصی تلاش کنید.فاصله خطوط گسترده: ممکن است در مورد خود و دیگران آگاهی بالایی از مرزها داشته باشید.فاصله خطوط کم: احتمالاً مدیریت زمان ضعیفی دارید و برای سازماندهی ماندن تلاش می‌کنید.

بیشتر بخوانید: با این ۸ قدم، دوباره از نو شروع کن!

اریب یا شیب هر کلمه و خط را ارزیابی کنید.

توجه کنید که آیا هر کلمه دارای یک شیب به سمت چپ یا راست است یا نه – تقریباً مانند حروف که به دیوار تکیه داده اند. یک شیب مشابه را در خط کلی شناسایی کنید، به عنوان مثال، اگر به نظر می رسد خط “سربالایی” یا “سرازیری” حرکت می کند.

کلمات متمایل به چپ (یا راست برای یک نویسنده چپ دست): ممکن است خودتان را حفظ کنید و از تنهایی و گمنامی خود لذت ببرید.کلماتی که به سمت راست (یا چپ برای یک نویسنده راست دست هستند): احتمالاً شما بیشتر طرفدار راحتی هستید و همیشه به دنبال امتحان چیزهای جدید و ملاقات با افراد جدید هستید.کلمات بدون جهت: حروف کاملاً مستقیم نشان می‌دهد که شما بسیار منطقی و متعادل هستید.خطوطی که به صورت سربالایی مایل هستند: شما به احتمال زیاد بسیار خوش بین و با اشتیاق و جاه طلبی زیاد هستید.خطوطی که به صورت سراشیبی متمایل می شوند: نوشته‌های با شیب رو به پایین نشان می‌دهد که شما در حال تجربه ناامیدی، ناراحتی یا حتی علائم افسردگی هستید.خطوط بدون شیب: دست خط شما اخلاق کاری قوی و انرژی ثابتی را نشان می‌دهد که هم قابل اعتماد و هم ثابت است.

تعیین کنید که چه مقدار فشار برای نوشتن متن استفاده شده است.

تاریکی و شدت جوهر روی صفحه را بررسی کنید یا کاغذ را ورق بزنید و ببینید که آیا بر روی قلم فرورفتگی وجود دارد.

فشار سنگین: شما بسیار پرانرژی هستید و همه چیز را بسیار جدی می‌گیرید، اگرچه ممکن است سفت و سخت و کمی غیرقابل پیش بینی باشید.فشار سبک: احتمالاً حساس و دلسوز هستید، اما ممکن است فاقد انرژی و سرزندگی باشید.

آیا نوشتن به آرامی انجام شده است یا با عجله.

در نظر بگیرید که آیا نوشته به نظر می‌رسد که با فرک قبلی و به آرامی انجام شده است یا به نظر می‌رسد که با عجله و ناگهانی بوده است. در حالی که بسته به موقعیت ممکن است دستخط بین این دو گزینه متفاوت باشد، متنی که به طور مداوم به یک روش نوشته شده است که ممکن است چیزی را در مورد رویکرد شما به زندگی نشان دهد.

اگر نوشتن عجولانه به نظر می‌رسد: ممکن است بسیار باهوش باشید و افکار زیادی در سر خود داشته باشید که مغزتان نتواند آن را ادامه دهد. با این حال، ممکن است کمی بی‌نظم و تکانشی نیز باشید.اگر نوشته با فکر و آرام به نظر می‌رسد: احتمالاً شما فردی بسیار وظیفه شناس هستید و به جزئیات توجه زیادی دارید. شما ترجیح می‌دهید در یک زمان روی یک کار تمرکز کنید تا اینکه همزمان چند کلاه به سر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: رازهای به وجود آوردن و حفظ انگیزه که نمی‌دانستید

به خوانایی امضا توجه کنید.

امضاها بینش خاصی از شخصیت نویسنده می‌دهد، زیرا هر یک منحصر به فرد و به طور خاص انتخاب شده است. در حالی که برخی از امضاها مرتب و تمرین شده هستند، برخی دیگر غیرقابل رمزگشایی و شتابزده هستند که هر دو بینشی از شخصیت دارنده امضا ارائه می‌دهند.

اگر امضا خوانا نیست: ممکن است بیشتر محفوظ و خصوصی باشید.اگر امضا خوانا است: شما احتمالاً فردی مطمئن و از خود راضی هستید.

به دنبال بخش‌هایی از دست خط باشید که از بقیه متمایز باشد.

ناهماهنگی در هر جنبه‌ای از نوشته شما ممکن است نشان‌دهنده عدم اطمینان یا احساس متزلزل از خود باشد. این تغییر می‌تواند بخشی از نوشته‌های کوچک و فشرده باشد که در سندی پر از دست‌نویس‌های بزرگ و فضایی نامتناسب به نظر می‌رسد یا بخشی از نوشته‌ای که عجولانه به نظر می‌رسد در حالی که بقیه به‌نظر دقیق نوشته شده‌اند.

بخاطر داشته باشید که تجزیه و تحلیل دست خط یا گرافولوژی با تحقیقات علمی کافی برای اطمینان از اعتبار و اعتبار آن پشتیبانی نمی‌شود. با این حال، تمرین تجزیه و تحلیل دست خط می‌تواند امکان کاوش در خود و بینش شخصیت فردی را فراهم کند.

منبع: wikihow

مطالب مفید