آیا می‌توان بوتاکس را در خانه خنثی کرد؟ حقیقت پنهان از بین بردن اثر بوتاکس در خانه!

تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص و همچنین استفاده از ماده بوتاکس نامناسب می‌تواند مشکلاتی جدی در ظاهر فرد ایجاد کند. اگر به هر دلیلی از بوتاکس کردن پشیمان شده‌اید یا به دنبال راهی برای از بین بردن اثر بوتاکس هستید، باید بدانید که انجام دادن برخی راهکارهای خانگی برای خنثی کردن اثر بوتاکس موثر است. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش‌های خانگی از بین بردن اثر بوتاکس آشنا شوید.

۷ روش خانگی از بین بردن بوتاکس

بهتر است بدانید که برای از بین بردن اثر بوتاکس در خانه هیچ پادزهر یا روش قطعی وجود ندارد، اما کمک گرفتن از برخی راهکارهای خانگی به شما کمک می‌کند تا اثر بوتاکس را کاهش دهید و به از بین بردن آن در عرض مدت زمان کوتاه‌تر کمک کنید. در ادامه این بخش به ۷ روش خانگی از بین بردن اثر بوتاکس اشاره شده است.

۱- استفاده از حوله گرم برای از بین بردن بوتاکس

اولین راهکار برای از بین بردن اثر بوتاکس استفاده از حوله گرم است. در این روش باید تا ۲ هفته پس از تزریق بوتاکس صبر کنید و سپس از پدهای گرم کننده یا حوله گرم برای روی منطقه‌ای که بوتاکس کرده‌اید استفاده کنید. این کار موجب افزایش جریان خون به پوست می‌شود و اثر بوتاکس را سریع‌تر از بین می‌برد.

۲- از بین بردن اثر بوتاکس با هایفو

اگر در خانه دستگاه هایفو دارید، می‌توانید برای از بین بردن اثر بوتاکس از این دستگاه نیز استفاده کنید. هایفو یک وسیله برای کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست است که از طریق امواج اولتراسوند با شدت بالا، پوست را گرم می‌شود. استفاده از هایفو موجب از بین بردن اثر بوتاکس می‌شود. می‌توانید از ۲ هفته بعد از تزریق بوتاکس از هایفوتراپی استفاده کنید.

۳- ورزش کنید

حتما شنیده‌اید که بوتاکس در ورزشکاران ماندگاری کمتری دارد. برای این که اثر بوتاکس سریع‌تر از بین برود، بهتر است بیشتر ورزش کنید و در طول روز فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید. ورزش کردن موجب افزایش جریان خون در بدن می‌شود و از همین رو به از بین بردن اثر بوتاکس کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: بعد از بوتاکس، خوردن این مواد غذایی ممنوع است

۴- از بین بردن اثر بوتاکس با ماساژ

راهکار بعدی برای از بین بردن اثر بوتاکس، ماساژ دادن ناحیه مورد نظر است. بهتر است بدانید تا ۲ هفته پس از تزریق بوتاکس نباید ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید. پس از آن می‌توانید ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید تا اثرات بوتاکس کاهش پیدا کند.

۵- صبر کنید

ماندگاری بوتاکس محدود است و اگر با راهکارهای خانگی تغییر در ظاهرتان ایجاد نشد، بهتر است صبر کنید. ماندگاری بوتاکس حدود ۴ تا ۶ ماه است و اما در برخی مواقع ممکن است عوارض بوتاکس بعد از چند سال هم باقی بماند.

برای این که مطمئن شوید که اثر بوتاکس شما بعد از چند ماه برطرف می‌شود یا نه، می‌توانید چند ماه صبر کنید. اگر مشکل برطرف شد که می‌توانید به از بین رفتن اثرات بوتاکس تا ۶ ماه امیدوار باشید.

در صورتی که بعد از گذشت چند ماه تغییری در ظاهر شما ایجاد نشد، بهتر است با یک پزشک متخصص برای از بین بردن اثر بوتاکس صحبت کنید. معمولا گذر زمان اثر بوتاکس را خنثی می‌کند و کمک گرفتن از راهکارهای خانگی می‌تواند زمان از بین رفتن آن را کوتاه‌تر کند.

۶- استفاده از کیسه آب گرم

راهکار بعدی برای از بین بردن اثر بوتاکس با گرما، استفاده از کیسه آب گرم است. در این روش نیز باید مثل سایر روش‌ها حدود ۲ هفته بعد از تزریق بوتاکس صبر کنید. سپس می‌توانید هر روز یک کیسه آب گرم را روی محل بوتاکس قرار دهید. گرما موجب تخریب بوتاکس می‌شود و اثر آن را خنثی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بوتاکس، سلاح مخفی علیه میگرن

۷- استفاده از دستگاه آر اف فراکشنال

دستگاه آر اف فراکشنال یکی از روش‌های موثر برای لیفتینگ طبیعی پوست است که به رفع افتادگی پوست و درمان چین و چروک کمک می‌کند و موجب جوانسازی پوست می‌شود.

استفاده از این دستگاه به خاطر حرارتی که روی پوست ایجاد می‌کند، موجب خنثی شدن اثر بوتاکس می‌شود. زمانی که از این دستگاه روی پوست استفاده کنید، گردش خون در پوست افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه اثر بوتاکس زودتر از بین خواهد رفت.

برای تزریق بوتاکس حتما از پزشکان متخصص کمک بگیرید و مراقب باشید تا پزشک از مواد نامرغوب یا ارزان قیمت برای تزریق استفاده نکند. برای از بین بردن بوتاکس نیز بهترین راهکار، صبر کردن است. بعد از ۲ هفته می‌توانید از راهکارهایی که در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به آن‌ها اشاره شد، برای کاهش اثر بوتاکس استفاده کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید