نحوه نگهداری ملون در خانه | تا چه زمانی میتوان ملون را تازه نگه داشت؟ + مردمک

0

[ad_1]

نحوه نگهداری ملون در خانه | تا چه زمانی میتوان ملون را تازه نگه داشت؟ + مردمک

ملون (melon) به گروهی از میوه‌ها نظیر طالبی، هندوانه، خربزه، گرمک، دستنبو و غیره گفته می‌شود. معادل واقعی این واژه در فارسی در واقع خربزه است که خود انواع مختلفی دارد. بنابراین ملون یک نوع میوه خاص نبوده و گروهی از میوه‌ها را شامل می‌شود.

اما چگونه می‌توان این میوه خوشمزه و آبدار را زمان بیشتری نگه داشت؟

پیشنهاد ستاره:

 

شرایط نگهداری ملون در خانه

همانطور که در میوه‌فروشی‌ها مشخص است، خربزه، طالبی، هندوانه، ملون و دیگر میوه‌های مشابه، دور از مکان سرد و یا یخچال نگهداری می‌شوند. در واقعی نگهداری این میوه‌ها در مکان مناسب، موجب حفظ طعم و عطر آن‌ها می‌شود. به عبارت دیگر ملون، هندوانه و خربزه‌های نارس و نتراشیده جزو میوه‌هایی هستند که نباید در یخچال نگهداری شوند.

حتی نتایج برخی از تحقیقات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که نگهداری این میوه‌ها در دمای اتاق، موجب حفظ مواد مغذی آن‌ها، علی‌الخصوص آنتی‌اکسیدان‌ها خواهد شد. اما بعد از برش ملون‌ها باید باقی‌مانده آن‌ها را در یخچال نگهداری کرد. به طوری که ملون را در فویل پیچیده و سپس به مدت سه تا چهار روز می‌توان در یخچال یا فریزر نگهداری داشت.

 

 

چگونه می‌توان فهمید که یک ملون رسیده است؟

در زمان انتخاب ملون برای خرید، بهتر است ملون‌هایی انتخاب شود که اندازه سنگینی داشته و پوست کاملاً صافی دارند. پوست ملون باید بدون آسیب و کمی مومی شکل باشد. ملون‌ها نباید بیش از حد نرم بوده و یا در انتهای ساقه آن‌ها رطوبت وجود داشته باشد.

یک ملون تازه رسیده، عطر و طعم بسیار شیرین و تقریباً عسل مانند داشته و در هنگام فشار دادن انتهای روبه‌روی ساقه یا همان انتهای شکوفه، کمی واکنش دارد. در صورتی که ملون کامل نرسیده باشد، بهتر است در دمای اتاق نگهداری شود. به محض رسیدن، باید آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کرد تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود. اما به طور کلی، همانطور که گفته شد ملون را نباید بیشتر از سه یا چهار روز در یخچال یا فریزر نگهداری کرد. 

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟



[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.